• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vill du få hjälp med UC, låneansökning eller samlingslån?

Vet du vad som påverkar riskprognosen på din UC?


  • Totalt antal röstare
    28
H

Högbelånad

Gäst
Poäng: 0
Hej Lånexpert,

Strålande att du delar med dig av din kunskap, stort tack för det.

Två frågor.

1. Jag ser att siffran 90% av bruttoårslönen användas som mått som påverkar ens UC. Hur stor skillnad är det att ligga på cirka 100% och att ta sig under 90%.

2. Hur skulle en rimlig uppdelning av ett lån på 460.000 se ut? Ser att du anger att de generellt är svårt att få bra ränta från en långivare på så stora belopp.

Tack på förhand!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lån Expert

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
25 Juli 2017
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
Beroende på hur det ser ut på din kreditupplysning skilljer sig det kraftigt på vilka banker som kommer kunna hjälpa.
Gällande beloppet skulle jag först dela up lånet på 350k & 110k annars pröva 300k & 160 beroende på ränta.
Låt en erfaren förmedlare hjälpa dig med detta, gör endast 1 ansöka och be om hjälp med upplägget för secondära lånet.

För att samla med 2 lån rekommenderar jag att du inte har tidigare registrerade frågor & inte överstiger +90% av din årsinkomst utan medsökande.
 
Senast ändrad:
G

Gästen

Gäst
Poäng: 0
Om man fått flera låneerbjudanden från flera banker på Lendo finns det någon risk att de inte skulle gå igenom? Är det någon ytterligare kontroll efter att man tar ett erbjudande? Kan man isf välja något av de andra erbjudanden?
 

Lån Expert

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
25 Juli 2017
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
I
Om man fått flera låneerbjudanden från flera banker på Lendo finns det någon risk att de inte skulle gå igenom? Är det någon ytterligare kontroll efter att man tar ett erbjudande? Kan man isf välja något av de andra erbjudanden?
Finns flera saker som kan i efterhand påverka en ansökan, andra ansökningar som görs kan ge högre räntor eller som värst, ett avslag.
Skiljer sig från bank till bank och endast vissa vet hur bankernas system reagerar på detta.
Du har alltid möjlighet att ändra erbjudande så länge du inte har skrivit på ett avtal.
 
Senast ändrad:
H

Högbelånad

Gäst
Poäng: 0
Tack för mycket bra svar.

Har idag två lån och senaste förfrågan är från feb. Ska jag vänta ut den då menar du?

Har 0,9 i kreditbetyg i nuläget.

Vad är rimlig ränta med förfrågan borta och under 90% i lån? Har 4,8 resp 5,8 idag.
 

jonte111

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
31 Maj 2017
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Det värsta som kan hända en spelmissbrukare är sånna vinster.
Hoppas ditt spelande löser sig.
 

Slösarn

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
30 Mars 2017
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
14
Poäng
42
Är det rimligt att man som ensam låntagare får ett medlemslån på 250k hos en storbank med en årsinkomst på 350? 3ff äldre än 6 mån men inga andra lån förutom csn på 230k

Vill inte slösa en uc i onödan
 

pannik

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Maj 2017
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
@Lån Expert hur vill lendo att man skriver i ansökan om man har två barn men som bor växelvist.. Klart att jag vet att jag har två barn då, men dom bor inte jämt hos mig.
 
H

Hmm

Gäst
Poäng: 0
Har ett kreditkort på 50k som jag maxat. Vilket fått min UC gå från bra till mindre bra.

Om jag avslutar krediten och bara betalar av på skulden, hur kommer detta se ut på UC? Kommer den se ut som ett vanligt blanco? Hur inverkar det på min UC-score?

Hur lång tid bör man vänta från senare FF, hört att den inte påverkar lika mkt efter sex månader?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp